Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola s koncepcí pedagogiky Franze Ketta v reflexi absolventů po 15 letech
ČERMÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá Pedagogikou Franze Ketta z pohledu absolventů konkrétních mateřských škol. Práce vychází z teoretických poznatků a literatury o pedagogické koncepci Franze Ketta. Bakalářská práce má dvě části, a to teoretickou a poté praktickou. Cílem práce je zjistit, zda a jak se do vzpomínek absolventů promítají hodnoty vlastní pedagogice Franze Ketta a jaké konkrétně. Na zodpovězení výzkumné otázky byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza získaných dat.
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.
Výuka předmětu náboženství na 1. stupni církevní ZŠ očima žáků
Fifernová, Kristýna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá výukou náboženství na základní církevní škole v České republice. Teoretická část přibližuje církevní školství, jeho historii a zakotvení v českém právním systému. Dále uvádí vztah předmětu náboženství k Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělání a k dalším oficiálním dokumentům. Popisuje samotný předmět náboženství z pohledu cílů a obsahů pro jednotlivé ročníky. Další části líčí aktéry výuky - učitele náboženství a žáky 4. a 5. třídy dle charakteristiky vývojové psychologie. Poslední kapitola teoretické části je věnována výzkumům, které byly provedeny v církevních školách a v předmětu náboženství. Empirická část diplomové práce je věnována výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo pomocí dotazníkového šetření zjistit, jak žáci 4. a 5. ročníku 4 pražských církevních škol nahlíží na výuku předmětu náboženství z pohledu jejich morálního, kognitivního a emocionálního vývoje. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají většinou pozitivní vztah k předmětu, berou jej spíše jako odpočinkový a zábavný. Předmět mají spojený hlavně s vírou a jejími symboly. Přítomnost jejich učitele náboženství na hodinách je pro žáky důležitá. Z pohledu žáků by měl učitel náboženství být zábavný, hodný a vzdělaný. Nejčastěji si žáci přejí při hodinách...
Mediální výchova na církevní škole.
Zindulková, Magdalena ; Křišťan, Alois (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce Mediální výchova na církevní škole si klade za cíl srovnat požadavky na mediální výchovu formulované ve vzdělávacích dokumentech České republiky a dokumentech katolické církve. Podobu mediální výchovy na českých školách popisují rámcové vzdělávací programy, které vznikly po školské reformě na začátku tohoto století. Církev věnuje mediální tématice také poměrně dost prostoru, zejména v dokumentech Inter mirifica, Communio et progressio a Aetatis novae. Práce se věnuje jak důvodům, proč je mediální výchova součástí českého vzdělávacího systému, tak i tomu, proč se jí věnují církevní dokumenty. Shrnuje základní požadavky na mediální výchovu obou těchto subjektů. A nakonec srovnává, v čem jsou tyto požadavky podobné a v čem se liší. Klíčová slova církevní školství, český vzdělávací systém, média, mediální výchova, katolická církev, výchova
Užití efektivní komunikace v mateřské škole typu montessori a v církevní mateřské škole
HOMOLOVÁ, Martina
Práce se zabývá uplatňováním efektivního přístupu zakotveného ve školním vzdělávacím programu mateřské školy typu montessori a církevní mateřské školy. Teoretická část popisuje efektivní komunikaci, základní efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, potřeby a emoce. Dále se zabývá rámcovým vzdělávacím programem pro předškolním vzdělávání, školním vzdělávací programem a místem efektivní komunikace v RVP PV. V neposlední řadě se věnuje alternativnímu školství a místu efektivní komunikace v montessori pedagogice a v církevním školství. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá především tím, v jaké míře a jakým pedagogickým přístupem jsou v mateřských školách (Soukromá mateřská škola Viva Bambini a Církevní mateřské škole Lipenská) užívány efektivní komunikační dovednosti. Obě mateřské školy mají ve svém školním vzdělávacím programu zakotvenou efektivní komunikaci. Mateřské školy mají odlišný pedagogický přístup. Mateřská škola Viva Bambini klade důraz na rozvoj smyslového vnímání a izolaci jediné vlastnosti. Církevní mateřská škola Lipenská zaměřuje pozornost na duchovní rozvoj dítěte a omezení náboženského obsahu pouze na jedno konkrétní téma. Jednou z největších podstat je láska a navázání vztahu s Bohem.
Církevní školství v České republice po roce 1989 se zaměřením na základní a střední školy
Čeřovská, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tonzarová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá církevním školstvím v České republice po roce 1989. Jejím cílem je nastínit problematiku církevního vzdělávání, jeho vývoj a nynější situaci. Na základě výsledků dotazníkového šetření na dvou církevních gymnáziích práce odpovídá na otázku, v čem jsou církevní školy specifické a jak se liší od škol státních. V těchto souvislostech se práce dotýká i církevních restitucí, které zatím probíhají, a budou mít vliv na blízkou budoucnost a vývoj církevního školství.
Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži. Katechetické modely
Ščotková, Stanislava ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá vývojem církevního školství a jeho posláním ve výchovném a vzdělávacím systému České republiky. Zkoumá také jeho porevoluční vývoj a současné legislativní zázemí. Stěžejní kapitola je věnována více než stopadesátileté historii Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži - od jeho založení přes dobu komunismu, až po jeho znovuobnovení a stav v dnešní době. Následuje podrobný rozbor duchovního prostředí a katechetické činnosti, která se na Arcibiskupském gymnáziu v současnosti realizuje. Cílem této práce bylo zmapovat aktuálně používané metody a modely katecheze na Arcibiskupském gymnáziu, jejich efektivnost, využití a dostupné prostředky, s kterými je možné v daném prostředí pracovat. Celá práce tak odpovídá na potřebu objektivního zhodnocení katechetické činnosti na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži s přínosem pro další možný rozvoj této činnosti v duchu větší efektivity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.